Buena Vista Social Club

Hallå där, idag onsdagen den 15:e december känner jag mig för stunden relativt avslappnad, kan det ha att göra med att jag har inhandlat en julklapp idag, alltså lättat på bördan, en mindre på julklappslistan, eller kan det ha att göra med att jag var inne på Tebladet på lunchen? Affären där de har hur många sorters olika smaker som helst, affären som är så himla hederlig, där allt var hederligt? Haha alltså när jag gick in där blev jag helt avslappnad, fast endå lite jobbigt, var rätt mycket folk där, alla vill ju ha te liksom. Grejen är att jag själv inte visste vad jag ville ha för te, medans de andra kunderna fick hjälp kollade jag bland smaker jag kunde tänka mig, oh herre gud vad många lockande smaker det fanns. Kom iallafall fram till att jag ville ha ett juligt te, och ett fruktigt te. När jag kom ut ur butiken var jag en påse glögg te samt en påse fruktigt te ( kommer ej ihåg vad hon sade det hette, men ni kanske kan se vad det står på påsen till höger på bilden nedanför? Det luktade hur som helst gudomligt gott ) Linnéa och jag prövade glöggtet i skolan, gud vad gott. Nu tänkte jag smaka det andra tet, det ska bli spännande.



gött

där har vi påsarna som med hjälp av varmt vatten ska göra mig varm och harmonisk



na
dessa burkar skaffade mor fram till mig där jag ska bevara mitt te.

Ja, det var det ni. Nu sitter jag vid datorn, och lyssnar på en sjukt skön spansk låt. En gammal goding tror jag, Chan Chan heter den. Ska så småning om pröva på mitt nya te som sagt, sen ska jag dra till O. Dock måste jag handla mat först, idag är det våran tur att laga mat hemma hos honom, vilket vi gör varannan onsdag. Ska passa på att gå en promenad runt ån när jag går till affären två flugor i en smäll. Annars ska vi plugga, jag ska väl spela Naruto, och ikväll blir det James Bond. Underbart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0