Plantera

Nydligen kom jag in från trädgården, har planterat dill, solroser och en annan blomma jag inte minns namnet på just nu. Fan vad hederligt det är att plantera, jag blir lugn i hela kroppen och får massvis energi i mig. Kom att tänka på när vi planterade när jag var mindre och gick på lågstadiet med klassen. Jag minns att när vi hade planterat så var jag hemma och åt mat (fisk skulle jag tro). Då torkade jag citronkärnor och planterade, den grodde och växte. Dock dog den tror jag efter ett bra tag. Nu tänkte jag göra samma sak igen fast med ett gäng kärnor. Fan vad kul det är att plantera, se hur ett frö gror och växer till något så vackert, underbart och naturligt.

Ebba Nilsson, Ebaay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0