Nytt objektiv

I november köpte jag min första egna systemkamera. Tidigare har jag lånat min pappas kamera, men då jag alltid haft ett brinnande intresse för att fotografera och velat ha en egen kamera under en längre tid passade jag på att köpa en när jag hade de ekonomiska förutsättningarna på min sida. Det blev en Canon eos 600d och jag är otroligt nöjd med den kameran. Fick ju kitobjektiver som följde med, det har fungerat väl för mig, men jag känner att jag har velat uveckla mig och ha fler möjligheter inom fotografin, när det gäller att fotografera alltså. Då jag alltid gillat att ta bilder på människor, dvs något åt de porträttliknande hållet så fick det bli Canons egna objektiv 50mm f/1.8. Det kostade endast 1000 kr, vilket jag tycker är otroligt billigt om man jämför med vad objektivet ger dig för pengarna! Jag är herrans nöjd, eller hur man säger. Dock känns det väldigt plastigt, men vadå, det är ju vad objektivet ger dig för något än hur det känns. Jag är jätte nöjd! Det fick bli mitt första gåochköpaobjektiv. Vi får se vilket det blir nästa gång ;)


aa
bror
50mm f/1.8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0