Styrketräning för henne & Må bra av stretchning

När jag och Oscar var på bokrean för snart en månad sedan hittade jag bland annat dessa böcker: Styrketräning för henne & Må bättre med stretchning. Böckerna innehåller information om hur man ska träna, som styrketräningsboken berättar den personliga tränaren Elin Sundell hur man som kvinna ska gå till väga med träningen och varför det är bra att träna bland annat. Boken innehåller övningar för kvinnan, som är ägnade åt muskler vi bland annat behöver ta hand om, det finns 3 faser, ett övningspogram man skall utföra i cirka en månad innan man går över till Fas 1. Boken innehåller cirka 70 stycken övningar. Det står såhär "Du blir inte bara starkare, utan får även en friskare och snyggare kropp. Precis vad alla vill ha och behöver." Perfect.
Må bättre med strechning verkar så himla bra. Boken är skriven av Jacqueline Lysycia. När jag såg boken i affären tänkte jag främst på att den kunde vara bra då den kan lära mig stretchövningar som är bra att utöva efter att jag har tränat på gymmet. Men när jag läste mer om vad boken handlade om insåg jag att den inte bara är menat att göra efter att du har tränat. Jag fick lära mig att om man stretchar hjälper det en att förbättra rörligheten och ger kroppen energi, förlänger samt stärker ens muskler, förbättrar hållningen, förhindrar skador, smärta och belastning, minskar spänningar och stress. Okej det var bara några anledningar varför man skall strectcha som jag läste ur boken, orkar inte skriva alla men det kommer bli great iallafall. Ska försöka göra någon i kväll innan jag går till sängs.

bör man


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0