Lördagen

Jag och Freddy drog till stan för att äta på den Libanesiska restaurangen Meza! Har alltid velat äta där men endå aldrig gjort det, så det var rätt spännande.. Först åt jag bröd som man skulle doppa i något jag inte kommer ihåg vad det heter, men bild finns nedanför.. Sen en tallrik med kycklingbitar och klyftpotatis, ja det var gott. Är sugen på att gå dit någon dag igen. Efter denna måltid så följde jag med Freddy till bussen, sen gick jag förbi och hälsade på Henke (äldsta storebrorn) vilket var av ren impuls. Denna karl skulle ut på kvällen med sitt umgänge så en efter en droppade in. Och jag blev bjuden på det ena och andra. Så ja. Vi körde någon kul lek också då man skulle sätta ett känt namn på allas pannor utan att personen visste vem det var, så skulle man fråga t.ex " Är jag kvinna?" När man fick ett nej så blev det nästa persons tur. Det var kul iaf. Sen skulle dem andra gå ut på krogen vilket inte var något för mig, hmm.. Så jag går mot stora torget och ska gå till någon taxi. Då ser jag Jesus Bussen. Står där och snackar med dom i ca 2 timmar, åt bullar, kaffe och te, fick 2 biblar, hehe. Träffade en hel del känt folk, Mellis, Snooken os.v kul! Sen till det otippade: Jag följde med detta folk av Jesus till Pingstkyrkan vid ca halv 3 på morgonen. där satt vi i en ring och bad, var person fick säga sitt.. Det var intressant. Sen fick jag skjuts hem av en som bor i Sturefors. Trevligt var det.

Idag har jag no idea vad som ske ska. Något trevligt hoppas jag. Sånt som märks.


Libanesisk mat










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0