Funderingar

Jag har sedan en tid tillbaka funderat på några saker. Är det så att jag som person har gått och blivit trögare eller att "saker" har blivit svårare? När jag var mindre hade jag det enkelt för att lära mig saker, ja om datorer tillexempel.. På den tiden man var flitig användare av Lunarstorm så kommer jag ihåg att det var jätteroligt att hålla på med presentationer, att göra en snygg och "flaschig" presentation.. Okej hahaha jag vet inte ens varför jag skriver det här, men det jag ville komma fram till från första början var att jag vet inte hur man tar ett kort med webcam på min dator, för det borde man väl kunna? Jag har en inbyggd cam i datorn, och ibland händer det ju att man har cam2cam med någon polare på msn. Men vart går man in när man hade tänkt ta kort då? Hittar inte någon cam, men jag förmodar att det är jag som har blivit trögare och att "saker" har blivit mer komplicerat.. Om jag hade varit ett kid nu så hade jag förmodligen fått reda på svaret ganska fort, nu förmodar jag att jag kanske aldrig får reda på det. Men när jag tänker efter så kanske jag inte är trög(are än jag någonsin varit), jag kanske bara har gått och blivit allmänt lat? Förvirrande är det..
En annan sak jag funderat över lite smått i smyg är varför jag alltid vänder på dygnet? Det är inte såhär jag vill ha det, men endå blir det alltid så. Jag kan inte skylla på min lathet för isåfall skulle jag sällan sova om jag inte orkade gå till min säng.. Hoppas ni förstår vad jag menar (vet inte ens om jag gör det), för jag är ju rätt trött och vet inte exakt vad jag skriver. Men jag blev helt plötsligt så motiverad....
Nu har brorsan kommit hem från Thailand. Efter att ha sett på hans bilder och hört en del berättelser så kan jag förstå att hans tid där har gett han minnen. Minnen för livet. Han berättade t.e.x för mig att på ett av hotellen han bodde på så var det en kille i recceptionen han blev vän med,  han hette Surrynder (osäker på stavning), iallfall dom två brukade sitta på hoteller och dricka öl med varandra (på arbetstid) sen så klättrade dom upp i träd och hämtade cocosnötter, haha fifan vad flummigt det låter! Och Surrynder sprang flitigt till sin "blomkruka" där han hämtade sina örter.. Hihi.. Nej borde väl sova nu....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0