"Om en kärring är tre meter från spisen är hon på rymmen"

Haha, roligt citat där. Varför säger man att kvinnans plats är vid spisen? Varför är det oftast (inte alla) kvinnor som lagar maten i ens hushåll? Jag förstår inte det. Matlagning är iallafall inte min grej.. För det första är jag inte särskilt bra på att laga mat (eller asså man kan ju alltid bli bättre), men jag har verkligen inte tålamodet för det..Tar sån lång tid oftast och ju längre tid det tar desto mer hungrig blir jag. Hehe

Sitter på mitt rum, i mörkret. Dystert värre, flyttade ner från köket (Jag har kök på övervåningen, hoho) för att det var så mkt fläng där, min storebror Henrik är här och grillar med tjej och kompisar, Kempe undra om jag kunde vakta potatisarna och därav han sa citatet (rubrik) haha, men sen kom mamma som tur var och jag försvann hit..


@ Li

Gårdagen

Kommentarer
Postat av: Lina

JAG SÄGER BARA EN SAK! <b> ÄNTLIGEN </b> har till och med du fattat galoppen med ojämsteldheten.... haha :D xD jag med mitt feministsnack xD haha ;D

2009-08-08 @ 17:51:54
URL: http://haraldzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0