Dreams Of Freedrom

Vilken underbar morgon! Visst är det regningt, kallt, ruggigt och allmänt grått där ute. Men vad gör det om 100 år? Eller om 10 dagar? 
Idag är jag så himla glad! Jag är peppad och motiverad, vilket känns underbart. Men så var det inte igår.
Igår sov jag i 2 timmar efter skolan. Vaknade upp av att jag drömt världens läskigaste dröm. Bara för jag är så glad idag och för att igår var igår så tänkte jag dela med er av min dröm.
Det var såhär: Jag, Linnea, Ludde och någon mer.. Vi hade varit hemma hos mig, och nu på hösten så blir det ju mörkt väldigt fort, och det är blött väldigt ofta. Iaf.. Vi cyklar i mörkret vid cykelstigen som är vid Kvinnebyskolan, vid skogen, det var fett mörkt iaf.. Och jag kollar in i skogen, vad ser jag? Långt där inne ser jag en alien lika grön som en lysmask!!! Om ni inte vet hur grön en lysmask är så lyser den lika mycket som det gröna som visar datum på bilden här nedanför. Fyfan vad rädd jag blev, en alien.. Usch! Jag kommer aldrig kunna cykla där utan att tänka på att det någon dags kanske står en alien där, grön som en lysmask, stor fet och ful..
Aa, det drömde jag ju som sagt igår när jag sov efter skolan. Resten av dagen var jag trött, seg och törstig och GALET barnslig, ni fattar inte.. Ena sekunden låg jag på golvet och vek mig av skratt, andra sekunden började jag nästan tjuta för jag tänkte på en sak, sen säger mamma att jag är löjlig att jag ska gå och lägga mig, då börjar jag skratta ännu mer..
Kom i säng till 23.00 iaf.. Tack vare det så mår jag super idag! :D
Jag skippade innebandyn i sista sekund. Det var för jag inte hann med bussen och hur kul är det, när ingen i sin egna klass ska vara med och spela?
Så idag ska jag göra något annat. Men vad säger jag inte.. Varför skulle jag säga det liksom? Okej.. Skoja bara, jag säger det visst. Jag ska städa mitt rum, men det får bli later. Tror jag ska ut i den vackra naturen också.
Puss
A L I E N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0