En skum vecka

Ja. Denna vecka har varit riktigt skum. I måndags kom man ju tillbaka från ett lov som man förövrigt inte gjorde något vettigt av. Skolan tog vid. Spenderade lite tid hos Oscar på eftermiddagarna va.

I onsdags var det vackert väder, solen sken. Då satte jag mig utomhus och drack tropical tea med honung i, lyssnade på skön franskt 60 tal i öronen och chillade.
aa
På kvällen åt jag mat. Drog till Oscar och chillade. Fick ont oi magen, tänkte att jag hade ätit lite för hastigt då jag slängde i mig maten. Inger mer med det. Oscar och jag spelade tv spel, vilket var kul, även fast jag var sämst typ.. Ont i magen.

När jag kom hem gick jag och lade mig, somnade efter ett tag. Vaknar däremot upp mitt i natten, smärtan i magen var skapligt hemskt. Visste inte vad det berodde på eller vad jag skulle göra då klockan var så mycket. Gick upp och tog en ipren, och försökte somna om. Men smärtan var oändlig, satte mig vid datorn. Somnade till slut, sov i  1,5 timme typ.

På morgonen såg jag på Vakna med the Voice samt någon dansk film. Mamma ringde och sjukanmälde mig. Smärta! Sen ringde hon även sjukupplysningen. De sa att jag skulle åka till akuten för det kunde vara en eventuell blindtarm-inflammtion.

Vi åker in, får vänta i en halvtimma kanske för att komma till en syster som lyssnade på hjärtat. Sen fick jag ligga i fyra timmar i en säng för att vänta på en doktor som skulle känna på magen och så. Jag vred av smärta, visste inte vad jag skulle göra, bara ligga helt still. Men mamma var med mig i alla fall. Schysst. <3

Sen kommer doktorn, han känner på mage, tar prover. Och så, en timme senare så kommer svaren, de kunde inte se vad det var. Men de såg att värderna hade stigit på provet så jag fick ligga över där. En äldre man som skjutsade upp mig till avdelningen jag skulle ligga på var rolig, men mystisk. Han visste att min mamma brukar åka till Varberg, så vi snackade massor om staden, havet, fästningen o.s.v. Men vet i fan hur han visste vem mor min är då mamma inte verkade ha någon aning om vem han är.

På natten tog de fler prover innan jag fick sova. Kändes rätt skumt för övrigt att sova på sjukhus då det var första gången jag gjorde det, har bara besökt människor där, aldrig haft något med det att göra. Men utsikten var grym. Låg på våning 19 och man såg över T1, Folkunga, Ikano och även Vreta kloster kyrka skymtades långt där borta. Och vatten.

På morgonen därpå berättade syster att infektionsväret stigit och jag hade även feber. De misstänkte blindtarmen fortfarande. Fick gå och duscha för eventuell operation iaf. Rätt skönt faktiskt. Drog även ner för en gynundersökning.. Såg bra ut Fick när jag kom tillbaka veta att det skulle bli en operation.

Mamma kom och hälsade på mig, hon hade med sig tidningar. Sen kom även Hannah och Amanda va när de slutat skolan, nice! Och inte nog med det så kom Oscar! Hur nice som helst! Vi satt och chillade. Eller jag låg ner om jag skall vara ärlig.

Sen kom sköterskorna (stavning vet ej) och sa att det var dags va. Så då sa jag hejdå till my friends och mother va. Sen körde de ner mig till operationen. Det kändes rätt mystiskt, och märkligt. Min första operation ever, skapligt nervös va, kanske för att Hannah berättade en halvtimme innan att när hon opereades så vaknade hon upp haha? Men det gick bra, snackade lite med narkosläkaren och de som skulle operera, sen stoppade de i bedövningsmedel i mitt dropp, jag blev snurrig och sa något att "nu känner jag" sen vart det svart.

Vaknade upp några timmar senare av att de säger något, skjutsar mig till uppvaket och jag frågade om jag fick sova lite till för jag var trött.
Ont.
Men måste gubben några sängar brevid måste haft mer ont , det enda jag hörde var AJ aja ajaj jävlar, aj aj aj! Stackare.

Sen skjutsade de upp mig efter ett tag till avdelningen och sa åt mig att jag borde sova. Men istället ringde jag en förvånad mamma haha. Soft. Somnade.

Natten var hemskt men den vill jag inte snacka om va.. Men däremot kom läkaren som opererade mig in och sa att det var en inflammerad blindtarm jag hade. Den var inte sprucken men den var väldigt ful.

Dagen därpå fick jag åka hem efter jag fått sista antibiotika kuren. Nice... Mor och far kom och hämtade mig, sen åkte de och köpte en Felix paj åt mig. Inte ätit sen några dagar tillbaka.

Ja, nu är man en erfarenhet rikare va. Väldigt trevliga människor som jobbar där uppe. Ni ska ha beröm ni bemötte mig väldigt bra, måste bara säga det.

mju

När jag kom hem så satt jag i solen. Det var välbehövt. Lyssnade på musik också. Och tänkte på att våren närmar sig..
sol


..

utsikti.

Okej detta inlägg blev väldigt långt och flummtigt. Om någon orkade läsa så bjuder jag på glass .

Sova snart. Skola i morgon



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0