2008

Ännu ett år är gånget. 2008 finns inte mer nu, det ligger i det förflutna, vi kan inte ta på det, inte heller gå tillbaka, bara minnas det, som det var, bra eller dåligt.
 
januari: 

Det var nyår och den spenderades med Li, Inez, Freddy, Simon, Kim, Krumme, Hampe och Streggan I Ljungsbro och sen blev det stan.
li,ebba inez

Niama
fyllde 18 år och det blev fest
jaajaja


Jag lärde känna Flora utbytesstudenten från Frankrike, vi hade en galen rolig tid.
"Seriously I want to bring your fox to France, I love it"  Haha
jag, räv och flora


jag log

jag



februari:

jag hakade Inez, Farre och Sia till Stockholm. Först blev det shopping, sen drog vi förbi dem flesta förorterna och avslutade kvällen med bowling på Heron City. En kul dag!
så

Britta
fyllde 18 och det skulle firas
Britta
arrå

Även Mona fyllde år och det blev fest
mona

det blev ofta fik på budget-fiket (det vid Hemköp haha)



hejhej, jag
ebbba

Mars
Ny månad och solen började komma fram allt oftare, dvs jag blev en gladare person.


Min namnsdag


Jag, Inez och Flora drog på fest i Tannefors.


där en galen ryss bodde!


det hela var väldigt flummigt


Vårtecken!


April

Jag haka Sarah till Danmark på Konfirmation!


danmark

det blev en hel del fylla så vi klarade oss ett bra tag utan akohol framöver, hehe


Men det var ju lätt värt det, både Justin Timberlake och Sanna Nielsen var där ju,haha



drog även ut några gånger till Norrköping, där satt vi bland alla stenar intill havet och bara chillade, lyssnade på musik och lät själen få ro.


Niama och jag hade IV-val tillsamans (Möte med tro och Religion) och åkte till Sthlm med våran grupp


Vi besökte b.l.a Hare Krishna och åt på Govinda


Blev också en sväng förbi Moskén på Söder


Maj

Det började bli vår på riktigt


härligt var det


drog till Vadstena med klassen och åkte tåg


och drömde mig bort.


I slutet av maj så åkte vi och körde Gocart med klassen på idrotten, det var första gången för mig och hur det gick kan vi ta en annan gång, hehe =P


Jag var även på dop I Sjärnorp då Kevin (min brors son skulle döpas)





Juni
Sommaren hade börjat och det var väldigt varmt ute, låg oftast och njöt av den härliga solen, eller åt jag en glass. Det är så det ska va ju


Jag och Linnea drog till Norrköping och chilla i parken och lyssnade på skön musik!



En annan dag så drog vi till parken och det var så chill att bara sitta där med gott sälskap och softa





På kvällen blev det....fest!


På utsiktsplatsen med dessa

Tidigt på morgonen så cyklade vi till Korpvallarna där 9orna på Munken övernattade innan dom skulle ha skolfotboll.



Haha vad höll vi på med! :P
 
Vi sprang genom en vattenspridare också.


Sen kom skolavslutningen. Möttes vid Scandic på morgonen och tog oss något glas för att fira det kommande sommarlovat, jag, Linnea, Inez, Ebba och karin
Sen efter skolavslutnigen så bar det av till Elli för att fira att hon tagit studenten! :D


Och på kvällen blev det fest!


chillade vid ån med Li och kaffe =)


jag började sommarjobba



Juli

Dagarna bestod av jobb och på kvällarna brukade jag njuta av friheten och livet.


Vi smög för första gången, det var så jävla kul


Slutade jobba lagom till Linneas födelsedag och fest. det var kul det!

det var inte ovanligt att man vände på dygnet.


jag chilla också en hel del vid poolen med bra musik och en bärs i handen

Augusti

farmor passed away.


jag och Linnea smög ganska flitigt runt Linköping, vi fick damp av 2 låtar som Australia & Lkpg


jag började gymnaiumet på nytt. Då på Infokomp


Och första veckan avklarad slutade med att  Martin hade sin födelsedagsfest! Det var grymt!






Den 28:nde Augusti så var jag och Linnea på Lorien´t där Governor Andy spelade, det var en kväll jag sent, kanske aldrig kommer glömma.



Dagen därpå ville jag bara bli räddad. Linnea vet varför. Hehe


September

Fint väder ute, i september så hände det väl inget speciellt förutom Lis födelsedag, var på Utsiktsplatsen med Linnea, farmors begravning bland annat.


Linnea och jag sov över hos Lise en dag i början av september, det var bulleribulleribock, kul!


En annan gång var jag, Linnea och Li i Lambohov med Ludde och Muffe. När vi skulle åka hem blev den här kvinnan på bilden ett störande moment, kan ni se varför?


Utsiktsplatsen innan skolan.




Jag tog farväl av min farmor..


Hängde i Ljungsbro med Simon och Freddy


September är ju en svampmånad. Därför begav jag ut mig till Kvinnebyskogen och hittade dessa, hehe


Li fyllde år så vi firade henne med utgång! Jag sov där den natten och när vi kommer hem så möts vi utav att Johan (hennes bror) ligger i mogonrock vid brevlådan, haha asså fyfan vad kul det var!


Oktober

Det börjar bli mer höstigt kallt men så himla vackert, hösten är speciell.


Och jag började hänga allt mer i Ljungsbro, det var då jag fatta tyckte om Häggna



En tidig morgon drog jag och Linnea till utsiktsplatsen igen, vi hade med oss frukost och så. Det var så himla harmoniskt. Verkligen Melomel






En annan gång tog jag och Linnea bussen mot Ekängen för att sätta oss vid vattnet, det var också fint.



Jag jobbade i slutet av oktober också, på pappas jobb.



November


Grattis Simon 18 år


Harmoni i Tinnerö


Jag, Freddy och Simon gjorde vin


Den 27:de far jag och Linnea till Göteborg för att se på Kultiration(!!!)



Vi gick på Jul på Liseberg också!



På kvällen så drog vi till ett jätte hederligt berg med en fin utsikt.


Sen gick vi in och såg på Kultiration igen! :D Det finns inga hederligare än dom. Jag är så tacksam över att jag har fått se dom, mina idoler. Det var även den helgen jag verkligen insåg hur hederligt allt folk i Göteborg är och hur fin staden är.

Kultiration <3


December
Spelning på Skylten, Governor på Lorien´t,  Åkte runt i Albins bil, haha
§Julafton, Nyår..

Den 4:e december så var jag, Li, Linnea, Albin och Elita hos mig och förfestade, sen drog vi till Skylten för att se lokala hiphopare uppträda.
Och efter det blev det Skylten. Dock slutade det inte så bra, så: jag, Linnea, Freddy och Martin gick hem till Martin, sov där.


Dagar börjades räknas ned



Helt ärligt så tog jag knappt några bilder i december. Men på Julafton var jag hemma med familjen och på nyår var jag hos Linnea med lite schysst folk! 2008 kommer jag aldrig glömma


Kommentarer
Postat av: Sui

du glööööööööömde äggandet :D

2009-01-06 @ 22:22:37
URL: http://www.assuefacente.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0