Kisa

I morse ringde väckarklockan 06.15. Dags att stiga upp och klä på sig. För idag var det dags för att bege sig till Kisa med mamma och pappa. När vi väl kom iväg dröjde det inte länge förens vi var framme, lyssnade på musik och såg den fina naturen. När vi nästan var framme så skulle vi åka upp för en liten backe. Det var nästan helt omöjligt, bilen höll på att fastna så vi fick ta all packning och börja vandra. Men det gick skapligt snabbt för det var en nedförsbacke. Jag och pappa gick ut på sjön och började fixa med alla fiskesaker medans mamma samlade pinnar och granris till en brasa. Det var jätte vackert väder och verkligen harmoniskt. Så himla fint! Det blev att sätta sig runt elden sen och värma sig, dricka varm choklad och bara tänka. Gick även en promenad in i skogen, satte mig på ett berg och tänkte. Satt på Harmoni på mobilen. Underbar känsla. När jag kom tillbaka så grillade vi korv. Det blev napp också. Så det blir att äta fisk någon gång snart. Nice. Vägen till bilen betydde uppförsbacke.. Tog isborren och en väska och började gå.. Fan vad det kändes i ben och armar! Men jag är rätt stolt för att det tog bara en kvart för mig medans det tog 30 min för mina föräldrar ;) Så det blev att sätta sig på en sten i solen och vänta in dem sen. Haha! På hemvägen drog vi även förbi några affärer i Kisa. Det var sjukt mysigt idag, värt som fan!
När jag kom hem så vilade jag. Jag drömde två mardrömmar faktiskt, helt sjukt. Den första handlade om att jag satt på bussen mot stan. När jag är i Ekholmen svängen den plötsligt hem mot mig.. Inte nog med det så åker den in på mina grannars uppfart och ska vända, och då så välter bussen och alla faller och jag hör ett NEJ Det sista jag minns ur den drömmen är att min pappa kommer och ska öppna bussdörren... Självklart så vaknade jag då, men var på tok för trött för att stiga upp. Så nu får ni lyssna på nästa dröm. Den handlade om att en kompis kom hem till mig. Vi blir lite halvt berusade. Och plötsligt försvinner han. Efter ett tag kommer denne person tillbaka med en annan kompis, det var kul.. Ända tills jag såg att det inte var han jag var med utan en annan person som jag kände. Haha, fyfan! Då tittar jag under soffan och där ligger han jag var med från början helt däckad.. Sen kommer hela Linköping till mig typ, helt sjukt. Massor folk. Och det slutar med att en viss person börjar stjäla av mig och jag fråga vad han höll på med och då la han tillbaka det. När festen var över så såg jag att folk hade taggat ner min toalett och väggen på framsiden av mitt hus och jag var sjukt rädd över vad mina föräldrar skulle säga. Haha!

Trehörn sjön


Kisa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0