Harmoni



Harmoni
Det är vad vi kan leva i
Om vi kommer tillsammans
Syster jag ska försvara dig
Broder jag vakar över dig
Med tålamod
Och acceptans
För vi är alla på väg nånstans
Till kärlek
Och lär av det
Jag ler
Jag ler
Jag ler

Så vem blockerar vägen, min vän, till friheten
Bara du har de verktygen

Jag slår nu rot som ett träd under solen
Är nu gud som sitter själv uppe på tronen
Sköt om ditt rike här nere på jorden
Lotusblomman, det är dags att börja blomma

För vem du än är och tror dig själv att vara
Frihet eller fångenskap, vad vill du bevara
Se upp med vilket du försvarar
Har du bestämt dig för hur du vill ha det

Så kom tillsammans, människor och hitta tryggheten
Hårt som materiella ting så finner vi den
Välkommen till verkligheten
Här finns den ultimata säkerheten

Kärlek och respekt är vad vi behöver
Kärlek och respekt är vad vi alla söker
Kärlek och respekt innan vi förblöder
Kärlek och respekt till mina systrar och bröder

Ingen blockerar vägen, min vän, till friheten
Bara vi har de verktygen

harmoni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0