Som man bäddar får man ligga

Jag ska bädda ner mig as skönt sen, och sova ända tills jag vaknar. Men innan jag ska sova så ska jag dricka te, äta halstabletter och vitlöksbaguetter. Jag har ingen röst kvar typ, och min hals <gör så förbaskat ont. Men jag får verkligen skylla mig själv. Jadå.
Gårdagen då: Jag drog in till Resecentrum där jag mötte Li och Linus. Vi tog bussen vidare mot Berga och sen Lillgårdsskolan. Där mötte vi Linnea, Olle och Ari. Sen efter ett tag så drog jag, Li och Linus till stan. Utgång ni vet.
Gick till Lorient och sen Plaza. Sen skulle Li och Linus dra hem och då gick jag tillbaka till Lorient där jag mötte Sarah och Lise! Jo visst var det kul och så. Men hemma festerna hos folket man har kärt om hjärtat är ju så mycket mer värt. Det är där jag hör hemma, inte på krogen.
Jaja, förkyld är jag iaf. Innan jag drog hem så svängde jag förbi kebabbaren och köpte med mig en tallrik. Sov hos min brorsa gjorde jag också för den delen. Och skjuts hem av mina föräldrar också.
Det ska bli så himla skönt att bara softa idag. Ni anar inte hur mycket jag behöver det. Vill bara bli frisk från den här förkylningen nu, en gång för alla. När jag är frisk mår jag som bäst. Fast vem gör inte det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0