.,,,,,

Då var det dags att uppdatera igen då, efter snart en veckas uppehåll. Jag vetl, jag vet. Det var inte igår. Med mig är det okej, lite allmänt nere för stunden bara.
Ska berätta om farmors begravning och lite allmänt då...
Men först och främst vill jag berätta att natten innan begravning så hade jag en dröm. Jag måste bara få dela med er av min dröm, för jag tror verkligen på den.
Jo det var såhär, att jag var i farmors lägenhet (detta skedda efter hennes bortgång), och jag ligger i sängen och gråter kommer min farmor in i det rummet och hon säger : " Men Ebba då, du ska inte gråta, var inte ledsen över min död, jag har det bra nu, du vet det sista jag ville var att ligga på sjukhus och lida." Jag tror verkligen att det var min farmor som sa det till mig, på riktigt. Jag tror det. Hennes död tog mig riktigt hårt. Farmor du vet I love you.
Jag har tänkt på en sak. Varje kväll så tänker jag på döden. Inte alls för att jag vill dö men just döden. Jag tänker på hur rädd jag är för att dö. Jag vill inte bli krimerad, för jag är rädd för att man fortfarande har känsel i kroppen och att det är som att brännas inne. Jag vill heller inte bli begravd som jag är i en kista och sen låta maskar äta mig.. Jag vill bara försvinna, men leva vidare på ett annat fint ställe, med alla dom jag har kärt om hjärtat. Anyways... Ska berätta om begravningen då.
Det var en liten begravning med bara dom närmsta, precis som du ville ha det. Enkel och fin. Den var fin.. Prästen sa fina saker, mina tårar föll långsamt ned längs min kind. Så många tankar for runt i mitt huvud, som: Vad ska hända nu då? Utan farmor i mitt liv? Vem är jag? Måste jag vänta tills jag dör förens vi ses igen? Kommer jag klara mig utan dig? När jag såg kistan du låg i blev jag så ledsen, du fanns där men inte på det viset jag ville att du skulla finnas vid. Jag kom även att tänka på att sist jag var på begravning var när min farfar gick bort, och då var du så ledsen. Nu är både ni återförenade, men jag då?
Jag vet inte om ni fattar vilkert band jag och min farmor hade mellan varandra.
Varje kväll fäller jag tårar för dig.

Ska berätta lite allmänt då.Som vad? Tror jag skiter it, eller? Öhm... skolan har gått bra,. visst. Snart är det helg, då blir det kul. VIsst!
Ska plugga nu, sen städa mitt rum och till sist bara softa för mig själv. I need that shit.
Puss

..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0