Vadstena & Norrköping

Godkväll godkväll!
Nu är jag hemma från Norrköping, eller har varit det i snart en timma... =) Så himla mysigt i Norrköping under vår & sommar... Love that city!
Iallafall. I morse så åkte klass Sp2E till Vadstena på friluftsdag. Grymt trött och dan så skulle vi på Hospitals-muséum.. En riktig obehaglig stund, det är ju ett gammalt psyk hem som har funnits i flera hundra år.. Dock är det inget idag för nu är det ju musém ;) ( Föresten stavas muséum muséum ?! ) Vi fick se vad de använde för metoder på patienterna som var sjuka i huvudet.. T.ex så spände dom fast en i en slags stol, och sen så gjorde dom så att stolen började snurra runt grymt fort i ca 2-3 timmar, tills patientern "lugnat ner sig" och antagligen spytt och blivit ännu mer sjuk på köpet. Och en annan grej dom låt psyken göra var att gå upp för en slags bro och i mitten av bron så skulle de falla ned i vattnet och ta sig upp, grejen är den att ingen av dom kunde simma så dom fick bli upptagna när de hade blivit medvetslösa för annars gav inte "metoden" någon slags värkning.. :O
Iaf, efter muséet så åkte vi tuff tåg på rundvisning i Vadstena.. Fanns inte mycket att se förutom ett slott, ett apotek, en kyrka o.s.v. På lunchen låg jag och Shaheen och solade i gräset, åt mat och matade fåglarna! Höhö.. Grymt segt, ville bara komma hem!
Och hem kom vi också, trötta och färdiga var vi nog allihopa!  Tack och lov den friluftsdagen är slut.
Senare så åkte ju jag och Li till Norrköping.. HAHA. På rese i Norrköping så skulle vi fråga en kvinna om en viss spårvagn gick till stan. Hon ba " Asså jag brukar inte åka spårvagn så ofta, men jag är ju ifrån Norrköping, men den borde ju gå till RESECENTRUM." Jaha okej tänkte vi.. " Men dom här går också till resecentrum, kolla" Hahaha vi stod förfan på RESE när vi frågade henne! :D Sköning... Lite lost bara! =)
Det första jag och Li gjorde när vi kom till stan var att gå in och käka mat, det blec Tacos.. Muy bien! :) Hann dock bara gå på stan i ca 20 minuter innan de stängde men och? Vi låg i gräset, åt godis och bara njöt och skrattade, så himla härligt. :D UMMA TARMEN YEAH!!!!
Inez kom även mot slutet och gjorde oss sälskap! Det blev Donken.. Sen så bar vi oss mot Rese (ja den här gången) för att åka hem. Underbar dag ( om man bortser från den första halvan )

Nu ska jag och min bror kolla på Film. 300 . Är det någon som har sett den? Jag vet inte riktigt om det är min typ av film men han ville så gärna se den så varför inte.
Är egentligen grymt trött men imorgon är ingen viktig dag, det enda vi ska göra i skolan är att köra Gocart ( vilket jag aldrig har gjort ) och sen så har jag spanska, och då ska vi få reda på våra betyg.. Pretty Excited =)
Iaf...
Good night ! puss


Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Ja, eller inte!

2008-05-27 @ 23:27:10
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Jenny

Ha en fortsatt trevlig kväll! :D Kika gärna in i min blogg och släng in en kommentar om du har tid! :)

2008-05-27 @ 23:28:26
URL: http://www.penajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0