Tisdag

Hejsan!

Jag kom till jobbet i morse som vanligt, lade in maten i kylskåpet, sen ut för att jobba! Det var ganska roligt idag, jag och Adam snackade en hel del. Jag brukar jämt försöka komma undan "jobbet" genom att lyssna på musik hela tiden, men idag gjorde jag inte det. Snackade hela tiden istället, och då går ju tiden verkligen fortare..

På rasten så kom vi in på släkt-forskning, från Gustav Vasa, det hela slutade med att jag satt och berättade spökhistorier från Öknehult, fråga inte varför.. Men ingen trodde verligen på mig och allt lät så himla rörigt,alla bara skrattade, jag skrattade också en hel del.. Elektrikern Pelle var där och han undrade om jag rökte Cannabis i plast-rummet (där vi står och sorterar plast), haha ofta!

Iaf, efter rasten så gick vi ut i plasten igen och jobbade, asså.. Fatta så enformigt det är egentligen, vi står upp 8 timmar per dag på ett och samma ställe (oftast) och sorterar plast, rätt så tråkigt.. Fast ibland så kommer det in roliga saker, som typ färgpatroner till skrivaren, dvd:er, cd-skivor med mera.. Det är ju alltid trevligt att kolla på vad folk har slängt för skit och så vidare.

Och idag så började jag och Adam med en ny trend, att kasta alla glasflaskor i flaket (där ska dom också vara såklart) men vi skulle se vem som kunde ta sönder flaskan först.. Ibland lyckades inte jag för jag var galet rädd för att träffa fönstret som är alldeles intill.. Hans flaskor gick typ sönder jämt.. :)

Jag hittade ett spel till hans X-box så han blev super lycklig, det skulle nog jag också ha blivit om jag hade ägt ett..
Klockan är strax slut-dags och jag ska kasta min sista flaska, är lite glad och sådär för att vi vi ska sluta, det betyder komma hem och ta en varm dusch, äta, chilla.. Jag kastar flaskan allt vad jag har.. Och rätt som det är har rutan gått sönder!! Asåå fyfan! Adam lägger sig ner och kan inte sluta garva och jag ser as förvånad ut.. Blir alldeles panik slagen men kan endå inte tycka det är lite småkomiskt.. Men vad fan ska jag säga till dom?! Usch asså grymt pinsamt! Sånt är så himla typisk att det ska hända mig, men jag har väl lärt mig en läxa av det också..


När vi hade slutat så skulle jag vänta på att pappa slutade. Jag sitter på en stol, och brevid den stolen så är det ett bord med massa -sulta-på-karameller-från-GRÄNNA. Jag tänker ska jag ta en eller inte, pinsamt ifall någon från kontors avdelningen kommer, de tycker säkert inte om att de som jobbar på gården ska ta av deras godis...

Jag tar en.. Tänkte ta en till då dörren öppnas och jag skyndar mig för att lägga på locket..
En snubbe: Tog du en?
Jag: Nej tog fem (försöker skämta ur mig ur denna fråga)
Snubben: Eh va?
Jag: Va...?
Snubben: Jag sa: Är Tobbe (pappa) här?

Jag: Jaha... Ja han är på övervåningen...

När jag kom hem så åt vi pizza iaf, sen så duschade jag, sitter här nu och lyssnar på musik.. Ska se på TV snart. Sen efteråt ska jag gå ut på en promenad, eller promenad kanske var lite att ta i, gå ut och ta frisk luft iaf!

:)


jag 8 juli

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0