Behöver dig

Vissa dagar vet man inte vem man är, vad man gör i livet, vad vi vill och meningen med livet. Ibland känner vi oss ensamna och ett tom rum av saknad. Just det där tom rummet får mig galen inombords. Ett tomrum som vi inte kommer kunna påverka eller ersätta. Det förflutna går inte att påverka.
Jag har så många frågor jag vill fråga dig. Men de kommer jag aldrig få veta i detta liv. Jag saknar dig.
Din lägenhet blev såld häromdagen. :)
Jag kommer ihåg när jag var liten och sov över hos dig, när du sjöng godnattvisor för mig, berättade om John Blund o.s.v. Jag kommer ihåg ditt goda äpplemos. Och vi ska inte ens tala om kött och potatis med saltgurka till! Det känns som att du var den enda som förstod mig. Du förstod mig när jag var ledsen. Du hjälpte mig genom mycket..
Jag förstår inte hur det kunde bli såhär. Du som var så frisk! Allt kom så plötsligt. Ni har återförenats
Jag kommer och hälsar på er snart, ska tända ett ljus för er.
Jag minns hur fint du julpyntade varje år, hur stolt du var över din jul-stjärna som du hade varit med och gjort. Och jag fick alltid hjälpa dig att klä julgranen, det var så himla mysigt.
Det kommer inte bli som förr nu om jularna. Det kommer fattas något. Du. Hur ska jag kunna klara det här? Första julen utan dig, du har alltid varit vid min sida.
Jag saknar dig, farmor. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0